Redigeren | De puntjes op de “i” zetten

On 21 juni 2013 by José de Jong

José de Jong Mediaproducties is meer dan schrijven alleen. Naast copywriting- en blogwerk is het redigeren van teksten één van de werkzaamheden van José de Jong. Onlangs schakelde de organisatie van de SustainaBul 2013 award, een door Morgen en RankaBrand opgezette ranking van hogescholen en universiteiten gebaseerd op hun duurzaamheid, hulp in om hun persbericht te laten nakijken. En het onlangs opgestarte Hucks Herbs, leverancier van zelf samen te stellen duurzame zadenpakketten, stuurde ook een persbericht ter controle. 

Een persbericht schrijven is meer dan alleen de voorgeschreven regeltjes volgen. Loopt de tekst wel lekker? Volgt hij het AIDA-model (Attention, Interest, Desire, Action)? Is hij oprolbaar? Dat zijn vragen die José de Jong Mediaproducties voor u kan beantwoorden. Daarnaast is het altijd fijn dat iemand die niet zo diep in het specifieke onderwerp zit, met een neutraal oog de tekst bekijkt en checkt op (grammaticale) onjuistheden.

Verder is het natuurlijk de kunst op te vallen met een persbericht. Zit u vol passie over uw nieuwe product of bedrijf? Laat dat dan vooral doorschemeren! Wijk af van de gebaande paden en doe je eigen ding. En voor al die andere vragen kunt u natuurlijk bij José de Jong terecht!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *