Marketing | ‘In de beperking toont zich de meester’

On 22 maart 2016 by José de Jong

‘De kracht van Twitter zit ‘m in de beperking. Uit het limiet van 140 woorden komen pareltjes van short copy.’ Dat stelt Merel Roze in een column van het deRedactie e-zine. Een mooie oproep om Twitter vooral te gebruiken waar het voor bedoeld is: interessante statements maken waar je nog een keer over moet denken.

Als blogger moet ik zeggen dat Twitter voor mij ook al lang dood is. Momenteel krijgen mijn 1000+ volgers alleen maar doorplaatsingen van mijn Instagram-account voorgeschoteld. Maar deze schrijfsels van Roze werpt een nieuw licht op het social media-kanaal. Ook voor bedrijven die meer op social media willen doen is dit een interessante gedachtengang. Want Facebook is nou eenmaal niet Instagram, en ook niet Twitter. Elk medium vraagt om zijn eigen soort communicatie en is het waard een eigen functie te hebben. Anders zouden we schatten van observaties, zoals aangehaald in de column, moeten missen!

Twitter is dood. Lang leve Twitter!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *