Marketing | Adformatie: Groene bloggers als marketeers

On 29 mei 2013 by José de Jong

Bloggen is een zeer machtige tool voor kleine bedrijven om naamsbekendheid te genereren. Dit stelt Adformatie in een artikel op zijn website over MyStyle. José de Jong, eigenaar van José de Jong Mediaproducties, werkt ook mee aan dit testpanel. Meer te weten komen over deze stelling én MyStyle? Lees dan het volledige artikel hier: Groene bloggers als marketeers.

Velen, vooral de jongere generaties, zoeken hun inspiratie bij mensen waaraan ze zichzelf kunnen spiegelen. Bloggers zijn de perfecte overbrugging tussen de consument en celebs, die niet meer als hét voorbeeld door de jongeren worden gezien. Ze zijn oprecht, geven een kijkje in hun leven en schrijven vlot en met een knipoog. De perfecte manier dus om een product aan de man te brengen. Noem het de advertorials van de blogs.

Maar in tegenstelling tot advertorials wordt in blogs een mening niet onder stoelen of banken gestoken. Bloggers weten dat hun fans hen erop aankijken als ze, onterecht, een product aanprijzen als het beste dat je kunt kopen. Desalniettemin kijken de bloggers ook naar andere manieren om producten te gebruiken, zoeken ze naar een positieve ingang.

Voor (vooral startende) bedrijfjes zijn blogs een ideaal podium om een (nieuw) publiek aan te spreken. Ideaal als hun product net zo oprecht is als de bloggers zelf.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *